oś. Bohaterów Września 1H, 31-620 Kraków

O czyszczeniu

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF / FAP / SCR / KAT

Kilka słów o technologii w jakiej czyścimy

Technologia czyszczenia / regeneracji filtrów DPF / FAP oraz katalizatorów

Nasze gorąco-wodne urządzenia wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym (rys.1) oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
Nasze urządzenia idealnie współpracują z płynem DPF Active Matic zmniejszającym powierzchniowe napięcie wody, dzięki czemu cząsteczki środka myjącego łatwiej łączą się z cząsteczkami brudu, i tym skuteczniej odrywają je od czyszczonej powierzchni.

Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.
Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego ( DPF Active Matic ), który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.
Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.

W skład technologi wchodzi :

– specjalistyczna maszyna czyszcząca firmy Otomatic.
– środek czyszczący – detergent firmy Otomatic ( DPF Active Matic ).
– narzędzia pomiarowe – tester przeciwciśnienia, kamera inspekcyjna ( endoskopowa ).
– profesjonalne urządzenie do suszenia gorącym powietrzem ( II stopień suszenia ).

Proces czyszczenia :
1. Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.
2. Zapięcie filtra w maszynie.
3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra – DPF Active Matic.
5. Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 60 ℃.
6. Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).
7. Zakończenie czyszczenia ( 10 – 20 min ).
8. Suszenie ( 30 min ).
9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.
12. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
13. Sporządzenie raportu. Wzór raportu.

Zalety metody

Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
Szybki czas czyszczenia około 15-20 min.
Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF